Címlap Munka és karrier Tanári fizetések Magyarországon 2025-ben

Tanári fizetések Magyarországon 2025-ben

by Palya.hu
0 comment

A 2025-ös év fordulópontot jelent a magyar tanárok életében, hiszen ekkor lépett életbe a régóta várt és szükségesnek tartott pedagógus béremelés. Ez a lépés nem csak a tanári fizetések emelését célozza, hanem a pedagógus pálya vonzóbbá tételét is. Lássuk, mit is jelent ez pontosan a tanárok számára, mekkora bérekre számíthatnak, és milyen egyéb juttatások egészíthetik ki a jövedelmüket.

Főbb tudnivalók a 2025-ös tanári fizetésekről

  • A 2025-ös béremelés átlagosan 21,2%-os növekedést jelent a pedagógusok fizetésében, ezzel is célba véve a diplomás átlagbér 80%-ának elérését.
  • Az új bértábla a gyakornok pedagógusoktól egészen a kutatótanárokig mindenkit érint, különböző fizetési sávokat határozva meg a fokozatok és a tapasztalat alapján.
  • A bruttó fizetésen túl fontos megismerni a nettó összegeket is, amelyek az adókedvezményektől függően változhatnak, de általánosságban a bruttó 66-68%-át jelentik.
  • A hiányszakmákban tanító pedagógusok, valamint az osztályfőnöki vagy intézményvezetői feladatokat ellátók további pótlékokra és megbízási díjakra számíthatnak.
  • A béremelés várhatóan növeli a tanári pálya iránti érdeklődést, és hozzájárulhat a pedagógushiány csökkentéséhez is az országban.

A pedagógus béremelés háttere és céljai 2025-ben

A magyar oktatásban dolgozók bérezése régóta napirenden lévő kérdés, és a 2025-ös év egy újabb fontos lépést jelent ebben a folyamatban. Az elmúlt években sajnos egyre többen éreztek úgy, hogy a tanári pálya nem nyújt elegendő anyagi biztonságot, ami a pályaelhagyáshoz vagy a fiatalok elrettentéséhez vezetett. Ez a helyzet komoly kihívásokat teremtett, különösen a hiányszakmákban, ahol a szakképzett tanárok megtalálása szinte lehetetlenné vált.

Miért volt szükség a béremelésre?

A pedagógusok béremelésének egyik fő oka a pálya elöregedése és a fiatalok alacsony aránya volt a tanári karban. A kezdő fizetések sokszor nem érték el a diplomás átlagbéreket, ami nem tette vonzóvá a hivatást. Ezenkívül a tanárok leterheltsége és a növekvő adminisztrációs terhek is hozzájárultak ahhoz, hogy sokan más szakmák felé orientálódtak. A béremelés célja, hogy orvosolja ezeket a problémákat, és ismét vonzóvá tegye a tanári hivatást.

A pedagóguspálya vonzóbbá tétele

Az egyik legfontosabb célkitűzés, hogy a pedagógusok bérezése elérje a diplomás átlagbér egy meghatározott százalékát, ami hosszú távon biztosítja a pálya versenyképességét. Ez nemcsak a pályakezdők bevonzását segíti, hanem a már meglévő, tapasztalt tanárok motivációját és elkötelezettségét is erősíti. A cél, hogy a tanári fizetés méltó legyen a társadalmi szerepvállaláshoz és a végzett munka minőségéhez.

Uniós és hazai források szerepe

A béremelés jelentős részben uniós forrásokból valósul meg, ami azt jelenti, hogy Magyarország vállalta az Európai Unióval kötött megállapodásban foglaltakat. Ezek a források biztosítják a béremelés fenntarthatóságát, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a pedagógusok fizetése legalább 2030-ig elérje a kitűzött célt. Emellett a magyar kormány is jelentős hazai költségvetési forrásokat különít el a bérek emelésére, ami együttesen teszi lehetővé a tervezett bértábla bevezetését.

A béremelés nem csupán egy anyagi juttatás, hanem egyfajta társadalmi elismerése is a pedagógusok munkájának. A cél, hogy a tanárok úgy érezzék, megbecsülik őket, és ezáltal még elkötelezettebben végezhessék munkájukat a jövő generációiért.

A 2025-ös pedagógus bértábla részletesen

Pedagógusok Magyarországon 2025-ben, bértábla, tanári fizetések.

A 2025-ös év jelentős változásokat hoz a pedagógusok fizetési rendszerében, az új életpályamodellhez igazodva. Ez az átalakítás nem csupán a bérek emelését célozza, hanem a tanári pálya vonzóbbá tételét is. Lássuk, hogyan alakulnak a fizetések a különböző fokozatokban.

Gyakornok pedagógus illetménye

A pályakezdő, gyakornok pedagógusok fizetése 2025-ben jelentős emelkedésen megy keresztül. Az új bértábla szerint a bruttó havi illetményük 640 900 forint lesz. Ez az összeg egyértelműen jelzi a kormány szándékát, hogy vonzóbbá tegye a pályát a fiatalok számára, és biztosítsa a megfelelő kezdő juttatást.

Pedagógus I. és II. fokozat bérezése

A Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba tartozó tanárok fizetése szélesebb sávban mozog, ami a tapasztalatot és a minősítéseket is figyelembe veszi. A Pedagógus I. fokozatban a bruttó fizetés 653 100 és 1 290 800 forint között alakulhat. A Pedagógus II. fokozatban ez az összeg 660 400 és 1 375 600 forint közé esik. Ezek a sávok lehetővé teszik a differenciált bérezést, figyelembe véve a pedagógusok szakmai fejlődését és elkötelezettségét.

Mesterpedagógus és kutatótanár fizetési sávjai

A legmagasabb fokozatokat képviselő mesterpedagógusok és kutatótanárok fizetése is emelkedik. A mesterpedagógusok bruttó bére 716 900 és 1 654 400 forint között lesz, míg a kutatótanárok fizetése 840 000 és 1 781 600 forint közötti sávban mozoghat. Ezek a magasabb fizetési szintek elismerik a kiemelkedő szakmai tudást és a kutatói tevékenységet.

Az új bértábla kialakításánál fontos szempont volt, hogy a fizetések arányosan növekedjenek a fokozatokkal, és a pedagógusok életpályája mentén kiszámítható legyen a jövőbeli kereseti lehetőség. A cél a tanári pálya megbecsülésének növelése és a minőségi oktatás feltételeinek megteremtése.

A bérezés alakulását befolyásoló tényezők:

  • Fokozat: A pedagógus életpályamodellben elfoglalt hely.
  • Tapasztalat: Években mérhető szakmai gyakorlat.
  • Minősítések: Pedagógiai szakvizsgák és minősítési eljárások eredményei.
  • Intézményi döntések: Az iskolák saját hatáskörben dönthetnek a bérek emeléséről a kereteken belül.

Bruttó és nettó fizetések 2025-ben

A 2025-ös évtől kezdve a tanári fizetések jelentős átalakuláson mennek keresztül, ami sokakat foglalkoztat. De mennyit is jelent ez pontosan a gyakorlatban, a papíron szereplő bruttó összeghez képest? A különbség a bruttó és a nettó fizetés között adókból és járulékokból adódik, amelyek minden munkavállaló esetében levonásra kerülnek. Fontos tudni, hogy a nettó összeg nagyban függ az egyéni helyzettől, például a családi kedvezményektől vagy a 25 év alattiak SZJA-mentességétől.

A bruttó és a nettó bér közötti különbség

A bruttó bér az a teljes összeg, ami a munkaszerződésben szerepel, még mielőtt bármilyen levonás történt volna. Ebből kerül levonásra a személyi jövedelemadó (SZJA), a nyugdíjjárulék, az egészségbiztosítási járulék és a munkaerőpiaci járulék. A nettó bér pedig az az összeg, ami végül a munkavállaló bankszámlájára érkezik.

Nettó bérek különböző fokozatokban

A 2025-ös bértábla alapján a nettó fizetések a következőképpen alakulnak, feltételezve, hogy nincsenek extra kedvezmények:

FokozatNettó Bér (Ft)
Gyakornok Pedagógus426.129
Pedagógus I.434.312 – 858.382
Pedagógus II.439.166 – 914.774
Mesterpedagógus476.739 – 1.100.176
Kutatótanár558.600 – 1.184.764

Adókedvezmények hatása a nettó fizetésre

A családi adókedvezmény jelentősen befolyásolhatja a kézhez kapott összeget. Például egy kétgyermekes család esetében ez akár 40 000 forinttal is csökkentheti a levonásokat. A fiatal, 25 év alatti pedagógusok pedig mentesülnek az SZJA alól, ami tovább növeli a nettó jövedelmüket. Ezek a tényezők mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a pedagógusok ténylegesen kézhez kapott bére eltérhet a táblázatban szereplő alap nettó összegektől.

Pótlékok és kiegészítések a tanári fizetésekhez

Tanárok egy modern osztályteremben, napfényben.

A béremelés nem csak az alapfizetést érinti, hanem számos kiegészítő juttatást is magában foglal, amelyek célja a pedagógusi pálya vonzóbbá tétele és a speciális feladatokat ellátók elismerése. Ezek a pótlékok és díjak jelentősen befolyásolhatják a végső kézhez kapott összeget.

Hiányszakmákban tanítók pótlékai

Azok a tanárok, akik a kormány által meghatározott hiányszakmákban – mint például matematika, fizika, kémia, biológia, földrajz, vagy éppen digitális kultúra – tanítanak, 2025-ben magasabb pótlékra számíthatnak. Ez a pótlék mértéke ugyanis 4%-ról 7%-ra emelkedik a bértáblához képest. Ez egy fontos lépés a nehezebben betölthető pozíciók vonzóbbá tétele érdekében.

Osztályfőnöki és intézményvezetői megbízási díjak

A pedagógusoknak járó megbízási díjak, mint például az osztályfőnöki vagy intézményvezetői feladatok ellátásáért kapott juttatások, továbbra is a gyakornoki bérhez igazodnak. Ezeknek a díjaknak a pontos mértékét az intézményi jogviszonyban álló gyermekek száma is befolyásolhatja, így az alapbér mellett további bevételi forrást jelenthetnek.

Pályakezdő gyakornokok illetmény növekedése

Kifejezetten a pályakezdőket célozza meg egy újítás: a gyakornoki státuszban lévő pedagógusok illetménye a pályakezdés után emelkedik. Ez a Pedagógus Gyakornok fokozatban havi 10 600 Ft-os emelést jelent, ami bár nem hatalmas összeg, de a karrier kezdetén motiváló lehet.

A bérezés rendszere komplex, és a különböző pótlékok, valamint megbízási díjak figyelembevételével a tanári fizetés jelentősen eltérhet az alapilletménytől. Fontos, hogy az érintettek tisztában legyenek az összes lehetséges juttatással, ami a munkájukat illeti.

A béremelés hatása a munkaerőpiacra

Tanár egy osztályteremben, könyvekkel a kezében.

A 2025-ös béremelésnek köszönhetően várhatóan élénkül a pedagógusi pályák iránti érdeklődés. A magasabb fizetések remélhetőleg több fiatal diplomást vonzanak majd a tanári pályára, és a meglévő pedagógusok motivációját is növelhetik. Ez a tendencia segíthet enyhíteni a már évek óta fennálló pedagógushiányon, különösen a kritikus területeken.

Várható érdeklődés a tanári pálya iránt

A béremelés egyik legfontosabb célja a tanári hivatás vonzóbbá tétele. A korábbi években tapasztalt alacsony bérek és a pályakezdők alacsony száma aggodalomra adott okot. A 2025-ös fizetésemelés reményt ad arra, hogy a fiatalok ismét vonzó opciónak találják majd a tanítást, ami hosszú távon stabilizálhatja a pedagógusállományt.

Nyitott pozíciók és álláshirdetések alakulása

A bérek emelkedésével párhuzamosan az iskolák is aktívabban kereshetnek új kollégákat. A nyári időszakban várhatóan megnő majd az álláshirdetések száma, ahogy az intézmények igyekeznek betölteni a megüresedett vagy újonnan létrejövő pozíciókat. Ez a tendencia kedvezhet azoknak, akik most tervezik a pályaváltást vagy a pályakezdést.

A pedagógushiány csökkenése

A béremelés közvetlen hatása lehet a pedagógushiány csökkenése. Ha a fizetések versenyképesebbé válnak, és a pálya vonzóbbá válik, akkor egyre többen választhatják majd ezt a hivatást. Ez különösen a természettudományok, matematika és informatikai területeken lehet majd érezhető, ahol jelenleg is nagy a szakemberhiány.

A béremelés nem csupán az alapilletményt érinti, hanem a pótlékok és egyéb juttatások rendszerét is érinti, ami tovább növelheti a pedagógusok jövedelmét. Ez a komplexebb bérezési struktúra még vonzóbbá teheti a pályát.

Az alábbi táblázat a különböző fokozatokban elérhető nettó béreket mutatja be (az adókedvezményeket nem számítva):

FokozatNettó Bér (Ft)
Gyakornok Pedagógus426.129
Pedagógus I.434.312 – 858.382
Pedagógus II.439.166 – 914.774
Mesterpedagógus476.739 – 1.100.176
Kutatótanár558.600 – 1.184.764

A pedagógus béremelés finanszírozása

A tanári fizetések emelése, ami 2025-ben is folytatódik, jelentős erőfeszítést igényel, és ennek forrásai több helyről származnak. A magyar kormány és az Európai Unió közös hozzájárulása biztosítja a béremelés alapját. Ez a kettős finanszírozási modell teszi lehetővé a pedagógusok anyagi helyzetének javítását és a pálya vonzóbbá tételét.

A magyar kormány hozzájárulása

A hazai költségvetés jelentős mértékben járul hozzá a pedagógusok bérének emeléséhez. A kormány vállalta, hogy a béremeléshez szükséges források jelentős részét biztosítja, ezzel is támogatva a közoktatásban dolgozók megbecsülését. Ez a hazai forrás teszi lehetővé a bérek emelését a jogszabályban meghatározott minimális szinten túl is, intézményi döntések alapján.

Európai uniós források felhasználása

Az Európai Unió is aktívan részt vesz a pedagógus béremelés finanszírozásában. Az EU által biztosított keretösszeg, amely több évre szól, segít abban, hogy a béremelés fenntartható legyen és elérje kitűzött céljait, mint például a diplomás átlagbérhez való felzárkózás. Az uniós támogatás elengedhetetlen a bérek hosszú távú emeléséhez és a pedagógusok motivációjának fenntartásához.

A finanszírozás arányai

A béremelés finanszírozásának pontos arányai azt mutatják, hogy a magyar kormány a költségek nagy részét, mintegy 88%-át állja, míg az Európai Unió a fennmaradó 12%-kal járul hozzá. Ez a megosztás jól tükrözi a kormány elkötelezettségét a pedagógusok anyagi helyzetének javítása iránt, miközben az EU támogatása is biztosítja a program fenntarthatóságát.

A béremelés finanszírozása egy összetett folyamat, amelyben a hazai és az uniós források egyaránt fontos szerepet játszanak. A cél, hogy a tanári pálya anyagilag is megbecsült legyen, ami hosszú távon a minőségi oktatás alapja is lehet.

A bérezést befolyásoló tényezők

Nem csak a hivatalos bértábla határozza meg, hogy mennyit keres egy tanár 2025-ben. Több dolog is beleszól a végső összegbe, ami a bankszámlánkra érkezik.

A fokozat szerepe a fizetésben

Ahogy azt már a bértáblákból is láthattuk, a pedagógus életpályamodellben elfoglalt helyünk, vagyis a fokozatunk, alapvetően meghatározza az alapfizetésünket. Minél magasabb fokozatban vagyunk – legyen az Pedagógus I., II., Mesterpedagógus vagy Kutatótanár –, annál magasabb az alapilletményünk. Ez persze nem véletlen, hiszen a magasabb fokozatok általában több év tapasztalatot, továbbképzéseket és sikeres minősítéseket jelentenek.

Végzettség és tapasztalat hatása

A végzettségünk és a megszerzett tapasztalatunk is nagyban befolyásolja a fizetésünket. Nem mindegy, hogy milyen diplomával rendelkezünk, és hogy mennyi ideje tanítunk. A tapasztaltabb, több diplomával vagy szakképzettséggel rendelkező pedagógusok általában magasabb fizetésre számíthatnak. Ez a rendszer arra ösztönöz, hogy folyamatosan képezzük magunkat és gyűjtsünk tapasztalatot a pályán.

Intézményi döntések a béremelésről

Érdekes adalék, hogy bár a kormányrendelet meghatározza a minimális béremelést, az iskolák, mint fenntartók, saját hatáskörben dönthetnek arról, hogy ennél magasabb bért is adhatnak a pedagógusaiknak. Ez azt jelenti, hogy egy intézmény vezetése elhatározhatja, hogy a jogszabályban előírt minimumon felül további béremelést biztosít a tanárainak, akár az alapilletményeket is megemelhetik a bértáblán szereplő sávokon belül. Ez egyfajta rugalmasságot ad a rendszernek, és lehetővé teszi, hogy az intézmények jobban motiválják és megtartsák a jó szakembereket.

A bérezés tehát nem egy merev rendszer, hanem több tényező együttes hatása alakítja. A fokozat, a tapasztalat, a végzettség és az intézményi döntések mind hozzájárulnak ahhoz, hogy végül mennyi pénz kerül a tanár zsebébe.

A pedagógus bértábla 2025: kulcsfontosságú információk

A 2025-ös év jelentős változásokat hoz a tanári fizetések terén, különösen az új bértábla bevezetésével. Ez a lépés a pedagógusok életpályamodelljének részeként értelmezendő, amelynek célja a pálya vonzóbbá tétele és a szakmai előmenetel ösztönzése. A béremelés mértéke 2025-ben várhatóan eléri a diplomás átlagbér szintjét, ami hosszú távon stabilizálhatja a pedagógusok helyzetét.

A bértábla minden, a köznevelésben dolgozó pedagógusra vonatkozik, függetlenül attól, hogy állami, önkormányzati vagy egyházi fenntartású intézményben tevékenykedik. Ez egy széleskörű átalakítás, amely az egész szektort érinti. Az új szabályok életbe lépésének pontos dátuma 2025. január 1-je, ekkortól lépnek hatályba az új fizetési sávok és a kapcsolódó juttatások.

Az új bérezési struktúra a következő fokozatokat és fizetési sávokat foglalja magában:

  • Gyakornok pedagógus: Ez a kezdő fokozat, általában 2-4 év tapasztalattal. A fizetés itt az illetményalaphoz kötődik, és a végzettségtől függően alakul.
  • Pedagógus I. és II. fokozat: Ezek a középső szintek, amelyek a gyakorlati idő és a minősítések alapján érhetők el. A Pedagógus I. fokozat általában 6-9 év tapasztalatot igényel, míg a Pedagógus II. fokozat további szakmai fejlődést és minősítést feltételez.
  • Mesterpedagógus és Kutatótanár: Ezek a legmagasabb fokozatok, amelyekhez jelentős szakmai tapasztalat (14 év felett), mesterfokozatú végzettség, PhD, valamint több sikeres minősítés is szükséges.

A béremelés célja nem csupán a fizetések emelése, hanem a pedagógusok megbecsülésének növelése és a pálya presztízsének helyreállítása is. Az új rendszer remélhetőleg hozzájárul a tanárhiány csökkentéséhez és a fiatalok motiválásához.

A pontos fizetési összegek a vetítési alap, az illetményalap, a besorolási fokozat és a kategória együttes figyelembevételével kerülnek meghatározásra. A béremelésről szóló rendelet részleteit a Magyar Közlönyben lehet megtalálni, ami segít eligazodni az új rendszerben. A pedagógusok béremelése 2024-ben kezdődött, és a tervek szerint 2025-re éri el a kívánt szintet, ami a diplomás átlagbérhez igazodik. A pályakezdő gyakornokok illetménye is jelentősen emelkedik, elérve a 440.000 forintos bruttó összeget 2024 januárjától, és ez a szint minden pedagógus alapilletményét meghaladja majd. A kormány további 10%-os bértömeget biztosít a hazai költségvetésből, ami tovább növeli a béreket. A hátrányos helyzetű diákokkal foglalkozó pedagógusok pedig kiegészítő juttatásra is számíthatnak. A teljesítményfüggő bérezési struktúra bevezetése pedig a minősítések és az egyéni teljesítmények nagyobb szerepet kapnak a fizetés alakulásában. A pedagógusok bérezése tehát egyre inkább tükrözi majd a végzettséget, a tapasztalatot és a szakmai elhivatottságot, ami remélhetőleg a pedagógusok megtartását is segíti.

A pedagógus életpályamodell és a bérezés

A pedagógus életpályamodell egy olyan keretrendszer, ami a tanárok karrierútját és ehhez kapcsolódóan a bérezésüket szabályozza. Ez a rendszer nem csak a fizetést határozza meg, hanem a szakmai fejlődést és az előmenetelt is elősegíti. A modell lényege, hogy a tanári pálya vonzóbb legyen, és a jó szakembereket motiválja, illetve a pályán tartsa.

Az életpályamodell elemei

A modell több fokozatból áll, amelyek egymásra épülnek, és a tanár tapasztalatától, képzettségétől, valamint a minősítési eljárásokon való eredményes részvételtől függenek. Ezek a fokozatok a következők:

  • Gyakornok: A pályakezdő, általában 2-4 év tapasztalattal.
  • Pedagógus I.: Legalább 6-9 év tapasztalattal rendelkező pedagógusok.
  • Pedagógus II.: Minimum 6 év tapasztalattal, sikeres minősítő vizsgával.
  • Mesterpedagógus: Ehhez legalább 14 év gyakorlat, szakvizsga és egy sikeres második minősítés szükséges.
  • Kutatótanár: Feltétele a PhD fokozat, 8 vagy 14 év gyakorlat, valamint egy sikeres második minősítés.

Teljesítményfüggő bérezési struktúra

Az új rendszerben a bérezés egyre inkább a teljesítményhez és a szakmai fejlődéshez kötődik. Ez azt jelenti, hogy a magasabb fokozatba lépés vagy a sikeres minősítések nem csak elismerést, hanem anyagi juttatást is jelentenek. A cél az, hogy a motivált és jól teljesítő pedagógusok magasabb fizetésben részesüljenek, ami ösztönzőleg hat a szakmai munkára.

A minősítési eljárások célja a pedagógusok munkájának értékelése és a szakmai fejlődés ösztönzése. A rendszer a helyes munkavégzést jutalmazza, de a nem megfelelő szakmai teljesítményt is szankcionálhatja.

A minősítések szerepe a fizetésben

A minősítések kulcsfontosságúak az életpályamodellben való előrelépéshez. A sikeres minősítő vizsgák lehetővé teszik a pedagógusok számára, hogy magasabb fizetési kategóriákba lépjenek. Például, a Pedagógus I. fokozatból Pedagógus II.-be való átlépéshez kötelező a minősítés. A mesterpedagógusi és kutatótanári szintek eléréséhez pedig további, magasabb szintű minősítésekre van szükség, amelyek közvetlenül befolyásolják a fizetést. A rendszer arra ösztönzi a pedagógusokat, hogy folyamatosan fejlesszék tudásukat és készségeiket, ami a bérezésükben is megmutatkozik.

A tanári fizetések jövőbeli kilátásai

A következő béremelés időpontja

Sokan kérdezik, mikor jön a következő emelés. A tervek szerint 2026-ban is számíthatnak a pedagógusok további béremelésre. Ez egy hosszabb távú folyamat része, ami azt célozza, hogy a tanári fizetések végre elérjék a diplomás átlagbér szintjét. Ez persze nem egyik napról a másikra fog megtörténni, de jó irányba haladunk.

A diplomás átlagbér elérése

Az egyik legfontosabb célkitűzés, hogy a pedagógusok fizetése elérje a diplomás átlagbér 80%-át. Ez egy nagyon fontos mérföldkő, ami azt jelenti, hogy a tanári pálya ismét versenyképes lesz a többi diplomás munkakörhöz képest. A 2025-ös emelés már jelentős lépés efelé, de még van hova fejlődni.

A pedagógus pálya hosszú távú vonzereje

Az elmúlt években sokan elhagyták a pályát a nem megfelelő bérezés miatt. Azonban a mostani béremelésekkel és a jövőbeli kilátásokkal remélhetőleg egyre több fiatal fogja vonzónak találni a tanítást. A pedagógus pálya hosszú távú vonzerejének növelése kulcsfontosságú a magyar oktatás jövője szempontjából.

Az alábbi táblázat jól mutatja a várható bérezési sávokat a különböző fokozatokban:

FokozatBruttó havi bér (Ft)
Gyakornok640 900
Pedagógus I.653 100 – 1 290 800
Pedagógus II.660 400 – 1 375 600
Mesterpedagógus716 900 – 1 654 400
Kutatótanár840 000 – 1 781 600

Fontos megjegyezni, hogy ezek a számok a bruttó bért mutatják. A nettó bér ennél alacsonyabb lesz, de a különböző adókedvezmények, mint például a családi adókedvezmény, jelentősen növelhetik a kézhez kapott összeget. A pályakezdőknek különösen kedvező lehet a helyzetük az emeléseknek köszönhetően.

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Az ismeretek végtelen óceánjában a Palya.hu  az iránytű. Naponta frissülő tartalmakkal segítünk eligazodni az élet különböző területein, legyen szó tudományról, kultúráról vagy életmódról.

© Palya.hu – A tudás pályáján – Minden jog fenntartva.